środa, 30 września 2015

Powidła śliwkowe z czekoladą czyli Czekośliwka

Wyjątkowe powidła, bo o czekoladowym smaku. Nadają się do smarowania chleba, jak i podjadania prosto ze słoiczka. Idealne nawet do słodzenia kawy lub prawdziwego kakao. Ja osobiście nie słodzę, ale takiej ciepłej kawie z łyżeczką powideł, nie jestem w stanie się oprzeć. Naprawdę nadaje wyjątkowy smak. Wyśmienita na jesienne dni, fantastycznie rozgrzewa. Polecam!













Składniki:
4 kg śliwek
400-500 g cukru (w zależności od kwaśności śliwek)
200 g gorzkiej czekolady
5-6 łyżek kakao

Śliwki umyć. Pokroić na połówki i wypestkować. Wrzucić do garnka z grubym dnem i dusić około 40-50 minut, na małym ogniu pod przykryciem, aż owoce się rozpadną. Następnie wsypać cukier i nadal powoli gotować, jeszcze około 30 minut, często mieszając. Odstawić do wystudzenia.
Następnego dnia, ponownie gotować na małym ogniu, do czasu aż zredukuje się większość płynu i powidła będą odpowiedniej konsystencji.  Pod koniec, wsypać kakao i pokruszoną czekoladę. Mieszać do czasu aż się rozpuści. Gotowe powidła przekładać do wyparzonych słoików. Ustawić je do góry dnem, do całkowitego ostygnięcia.








http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2015/09/akcja-czas-na-sliwki-zaproszenie-do.html



11 komentarze:

ewa pisze...

nie ma nic lepszego jak domowe powidła :)

ktougoscimoichgosci pisze...

Zabieram się za tą czekośliwkę już 2gi tydzień i co dorwę jakieś śliweczki to na coś innego pójdą, ale teraz to mi smaka narobiłaś tym pomysłem dodania ich do kawki - genialne!

Obżarciuch pisze...

bardzo smaczna propozycja odmienionych powideł :)

Julianna Bednarczuk pisze...

mmm, czekośliwka :) przypominają mi w smaku czekoladę z nadzieniem śliwkowym:)

Lena pisze...

Dziś zrobiłam dwa słoiczki:)

Opalanka pisze...

Przepyszne. U mnie też bulgoczą:)

Kulinarna Maniusia pisze...

Uwielbiam :-) niech się schowa prawdziwa nutella :-)

Pat pisze...

tez mam tez mam <3 pycha

Łukasz Majchrowski pisze...

W swojej spiżarni już mam kilka takich słoiczków na zimę :D

Z Majeczką w kuchni pisze...

Pycha, pycha...uwielbiam !

Unknown pisze...

Dzięki, dzięki. Ojj tak, nutella się nie umywa (:

Prześlij komentarz